יום טבע לתלמידי בית הספר אופקים בפארק בין המרחביות


הפארק, שעבר שיקום והסדרת נחל בין המרחביות, אומץ על ידי תלמידי בית הספר אופקים, אשר מגדלים במקום גינות ירק, שומרים על הנחל ונהנים מ"כיתת לימוד" תחת פרגולה חדשה

פארק בין המרחביות, שעבר שיקום והסדרה של נחל בין המרחביות, אומץ על ידי בית הספר אופקים, אשר הצטרפו לתוכנית "שומרי הנחל" ומטפחים את המקום. ביום טבע שערך בית הספר בפארק (21.2) אירגן והוביל צוות בית הספר אופקים יום שיא של למידה בשטח. במהלך היום כולו התקיימו כל השיעורים כסדרם (אנגלית, חשבון, הנדסה, שפה, מדעים, יצירה) אלא שהם התקיימו במרחבים הפתוחים של הפארק, לרבות ארוחת בוקר ותה צמחים, שהוכן בשטח. כמו כן, "שגרירי הנחל" הדריכו על החי בבריכת הנוי ותלמידי כיתות ו', שעברו הדרכה על ידי רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, העבירו משחקי חוץ לשאר התלמידים.

שיקום הנחל והקמת הפארק בוצע על ידי מועצה אזורית עמק יזרעאל ורשות ניקוז ונחלים דרומי, לפני פחות משנה. העבודות כללו הסדרת טרסות, פינות ישיבה, וכן, הקמת בריכת נוי לימודית, שתילת עצים, הקמת פרגולת תצפית ולאחרונה הוקמה בפארק גם פרגולת כיתת לימוד. אל שיקום הנחל והפארק הצטרף פרויקט שבילי אופנים של מ.א עמק יזרעאל במימון משרד התחבורה ובביצוע רשות הניקוז, אשר משלים את העשייה וכולל ביצוע שביל אופניים המחבר בין קיבוץ מרחביה, הנחל, בית הספר ומושב מרחביה

בית הספר אופקים, אשר אימץ את המקום, ביקש להפוך את הפארק לחלק מהווייתו, להקנות לתלמידים את חשיבות השמירה על ערכי הטבע והנחל ולאפשר להם למידה מעשית בשטח. לצורך כך, הוקמה גדר שמנכסת לבית הספר חלק מהשטח ונבנו תכניות לימוד בשיתוף רשות הניקוז.
במסגרת הלימודים מגיעה השנה כל כיתה פעם בשבוע לפארק ובונה גינת ירק כיתתית וכן, תלמידי כיתות ג' הצטרפו לתוכנית "שומרי הנחל" שמובילים רשות הניקוז והמשרד להגנת הסביבה, במסגרת שיעורי בחירה בבית הספר. התלמידים לומדים על הנחל, המים וזרימתם, בעלי חיים, הצומח, הסביבה ומבצעים עבודות חקר בבריכת נוי.

בין המרחביות שגרירי הנחל בית ספר אופקים