בית שאן חנכה את "שביל מאיר" המחבר את העיר לנחל חרוד

נחנך "שביל מאיר", מסלול טיולים חוויתי, המחבר את התושבים והתיירים לנחל חרוד המשוקם ועד לתחנת הרכבת. ראש העיר, ז'קי לוי: "השביל מסמל את המורשת של העיר, את החיבור לאוצרות הטבע הגלומים בה ומהווה אטרקציה תיירותית"

חנוכת שביל מאיר: השבוע (5.5) נערך טקס חנוכת שביל מאיר- שביל ניווט עירוני חווייתי, שבוצע על ידי עיריית בית שאן ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי בהובלת בית הספר "מאיר", בשיתוף "גשר לעתיד" ו"סיסמא לכל תלמיד" ואורכו כ-2 ק"מ. בטקס השתתפו סגן ראש העיר חזי חריב, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, עובד יבין, מנהל אגף החינוך, יצחק אשחר, מנהל בית הספר, אודי בן שושן, מנהלת הפעילות של גשר לעתיד בבית שאן, אורנה בדר, תלמידים והורים.
ראש העיר, ז'קי לוי, אמר כי: "השביל מסמל את המורשת של העיר, את החיבור לאוצרות הטבע הגלומים בה והוא מהווה אטרקציה תיירותית ומנוף כלכלי להמשך פיתוח העיר וחיבור בין התושבים והמטיילים לבין הנחל".

שביל מאיר מציע למטיילים, קבוצות ומשפחות, להתקדם לאורך המסלול, תוך כדי פתרון משימות מתוקשבות וחידונים, כך שהם מתוודעים בדרך לאתרים חשובים בתולדות העיר.
השביל נועד לחבר תלמידים ותושבים אל פארק בית שאן שבגדת נחל חרוד, אשר עבר הליכי שיקום נרחבים, כאשר למעשה, השביל מחבר את הנחל לתחנת הרכבת של בית שאן ומשרת גם מטיילים הבאים לעיר ברכבת. את הפרויקט יזם מנהל בית הספר מאיר למדעים ולאומנויות, אודי בן שושן, מתוך רצון לייצר חיבור של התושבים והתלמידים לנחל חרוד, במסגרת לימודי "הישוב שלי". במהלך הפרויקט התלמידים חקרו את הנקודות לאורך השביל ויצרו שלטי מידע ומשחק חוויתי לחיבור בין העיר לנחל. לאורכו הוצבו 10 תחנות משולטות עם מידע אודות האתרים, כאשר את הפעילות ליווה איציק רחמים, מדריך רשות הניקוז ותושב העיר.

"השביל מתחבר לחזון ראש העיר, לפיו התיירות היא עוגן כלכלי ואנחנו שואפים להפוך את הנחל לאטרקציה יחד עם רשות ניקוז", אמר מ"מ ראש העיר, חזי חריב, והוסיף כי: " התלמידים ימשיכו לטפח את השביל ולשמור על הנכסים של העיר".

מנכ"ל רשות הניקוז, עובד יבין, הודה לבית הספר "על שהכנסתם אותנו להיות חלק מהמשפחה", וציין את חשיבות הפרויקט: "המטרה שלנו היא לא רק לבצע את שיקום הנחלים אלא גם ליצור שיח קהילתי, תחושת מחוייבות וחיבור בין הנחלים לתושבים. אני מודה לראש העיר ולאודי שבמשך שנה יצר את החיבור והלמידה. ההצלחה שלנו היא הפיכת התלמידים לשומרי הנחל והם ידריכו היום את ההורים והתלמידים לאורך המסלול. נמשיך לחזק את שיתופי הפעולה עם העיר והעומד בראשה".

בן שושן ציין כי: "שביל ניווט שנועד לחבר לפאק בית שאן, לחבר את הקהילה לנוף ולאזור המדהים של עמק בית שאן. התלמידים עברו תהליך לימודי חוויתי, שמתחבר למקור המים וחיבר את התלמידים לעבר להווה ולעתיד".
.