תכירו את שומרי הנחל וההר הצעירים של שיבלי- אום-אל גנם


הם יוצאים לנחל השבעה (ואדי אל-מידי), שעבר עבודות פיתוח ושיקום, משתתפים בפעילות שטח והסברה ולומדים להכיר את ערכי הנחל וההר ולשמר אותם. תכירו את השגרירים הכי טובים, ששומרים על נחל השבעה: נוער שיבלי מוביל את ילדי הכפר

תמר פז, מדריכת הנוער ברשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, מספרת על הפעילות שהתקיימה לאחרונה: "שומרי הנחל וההר, בשיתוף רשות הניקוז ורשות הטבע והגנים, יצאו לפעילות חפש את המטמון בנחל, בעקבות החיי והצומח. הקבוצה כוללת את כיתות ד'-ז', אשר לקחו על עצמם להיות שותפים לתהליך. בנוסף, הילדים משתתפים בפעילות שבועית שוטפת. הפרויקט הזה התחיל השנה, לאחר שבשנה שעברה ערכנו הכנה למד"בים (נערות ונערים משיבלי). המטרה היא לחבר בין הילדים לנחל ולהר וליצור מחוייבות של הילדים, ההורים והתושבים לשמור על הנחל".

מרים שיבלי, רכזת נוער "מנהיגות צעירה", במועצת שיבלי- אום אל-גנם, אמרה כי: "הילדים נהנו מאוד מהפעילות, הם לא רצו לחזור לכפר. אין מקום כזה בכפר, יש מתנ"ס ומגרשים אבל לא שטח פתוח כמו הנחל, שמאפשר להם להתחבר לטבע ולהנות מהמרחבים. הילדים לומדים לשמור על הנחל, ואנחנו מעבירים להם הדרכות שוטפות במסגרת פעילות תנועת הנוער בכל יום שלישי".