החלו עבודות הקמת מחלף על כביש 65 מעל נחל תבור

העבודות מבוצעות בתיאום עם ראשי הרשויות באזור. רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי: "פועלים יחד לאפשר גישה רגלית מהיישובים אל נחל תבור"

חברת נתיבי ישראל החלה לאחרונה את העבודות להרחבת כביש 65, בשורה של ממש לתושבי כל האזור. בתוך כך, ברשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי מדווחים כי בימים אלו החלה חברת נתיבי ישראל בביצוע הטיית נחל התבור, לצורך הקמת המחלף שיעבור מעל הנחל.

בסיום העבודות, הנחל יוסט חזרה לתוואי הטבעי שלו, מסבירים ברשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, שאמונה על ביצוע תיאום העבודות יחד עם ראשי הרשויות באזור, על מנת להבטיח שסביבת הנחל לא תפגע ושיינתן מענה גם למעבר הולכי רגל לנחל, עבור קהילות היישובים.

לצורך כך, התבקשו בנתיבי ישראל המבצעת את הפרויקט, לעדכן את התכנית המפורטת שאושרה לפני כעשר שנים, ולייצר במפגש שבין נחל תבור לבין הכביש מעבר הולכי רגל, בהתאם להתפתחות המשמעותית שחלה בפיתוח השבילים לאורך הנחל בשנים אלו, והפיכתו לאזור טיילות המשרת את הקהילות.

לדבריהם, הפתרון האפשרי הוא הוספה של מעבר הולכי רגל בסמוך למעביר המים המתוכנן מתחת לכביש.

"בסמוך למפגש הנחל והכביש קיימת  ריאה ירוקה, המשרתת את תושבי האזור כולו כמבואה ייחודית באזור וכחלק משביל הליכה לאורך נחל התבור מאיכסאל ועד גזית. מקטע זה הוא אף חלק מהותי בחיבור הרציף מנהר הירדן ועד הים התיכון לאורך נחל תבור ונחל הקישון.  התוכנית המפורטת לכביש  65 באזור מחלף דבוריה, קוטעת את הרצף ההליכתי המתוכנן ולכן נדרש לבצע מעבר הולכי רגל מתחת לכביש הגישה", מסבירים ראשי הרשויות ורשות הניקוז, "אי לכך, אנו פועלים מול נתיבי ישראל להכשיר מעבר שביל הולכי רגל לאורך נחל תבור, ובכך לשמר את הרצף ההליכתי מהירדן ועד הים התיכון".