בשביל הנוף

נוף הגליל
עיריית נוף הגליל והקרן לשמירה על שטחים פתוחים סכמו השבוע על התחלת ביצוע פרויקט "בשביל הנוף" הכולל הכשרת שבילי הליכה בשמורת הנוף בפארק האירוסים

פארק האירוסים ברחוב עטרה בנוף הגליל ישודרג בקרוב בשבילי הליכה הצופים לנוף המרהיב הנשקף מן הפארק : הר התבור ושדות העמק. הפרויקט יוצא לדרך בהשקעה של 1.2 מיליון שקלים על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והקרן לשמירה על שטחים פתוחים של הרשות. ביום שני השבוע הוצג הפרויקט על ידי עובד יבין, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי והדס שרייר, אדריכלית נוף : "הפרויקט ינגיש את שמורת הנוף והאירוסים לתושבים ולמבקרים בנוף הגליל" הסבירה האדריכלית שרייר. מנכ"ל רשות הניקוז עובד יבין הוסיף כי מאחורי הפרויקט עומד הצורך באיזון בין מרקם הצרכים הסביבתיים והקהילתיים וציין כי מצבי החירום שפקדו אותנו בשנה האחרונה הדגישו את חשיבותם של המרחבים הפתוחים ותרומתם לאיכות החיים.
שבילי ההליכה יוכשרו בשטח הדרומי במעלה פארק האירוסים ברחוב עטרה. הפארק נמצא בלב שכונת הר יונה, טבול בירוק וצופה לנוף מרהיב אולם הכניסה אליו אינה נגישה ומצריכה טיפוס על מדרגות אבן שמהוות חלק מעיצובו המיוחד של המתחם. "מטרת הפרויקט היא להנגיש את הפארק בשביל הנוף, לטפח אותו ולהפוך אותו למקום מזמין ואטרקטיבי לבילוי ולפעילות ספורטיבית עבור תושבי השכונה", אמר ראש העיר רונן פלוט, וציין כי "בשביל הנוף" הוא שלב ראשון בפרויקט רחב היקף שמתכונן על ידי העירייה במסגרתו ישודרג כל מתחם הפארק.