מבזקי חדשות רשות הניקוז לפעילות משותפת – מלחמת חרבות ברזל

29.10.23

שותפות ושותפים יקרים,
החודש החולף עבר על כולנו בחרדה ובתפילה לימים ימים, המלחמה שפרצה ב – 7.10 נגעה בכל אחד ואחת מאיתנו, הרגשנו את הכאב, הפחד אבל גם את התקווה. סיירתי ביישובים ונפגשתי עם נציגי הרשויות המקומיות, מצאתי את כולם חזקים ונחושים להמשיך לחיות כאן יחד בעשייה משותפת.

הצענו סיוע ככל הניתן, המשכנו לבצע פרויקטים, להיערך לעונת הגשמים, לקיים ישיבות עבודה בזום ובמשרד ולדבר עם הקהילות, הכל בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

כולי אמונה כי ביחד נשמור על עורף חזק, ונצא מהמלחמה מאוחדים.
מצורפים כאן עידכונים קצרים של עיקרי הפעילות, מאחל לשלום כולם ולחזרה לימים ימים של שיגרה.

שלכם,
איל קנץ, מנכ"ל הרשות


31.10.23
 

חזרה ללימודים בשגרת חירום
נפתחו תוכניות שומרי הנחל בביתי הספר היסודיים בדבוריה ובחטיבת הביניים באיכסאל.
 מדריכי רשות הניקוז מבצעים התאמות לתוכניות החינוך והקהילה, בהתאם למצב ונמצאים בקשר עם הרשויות המקומיות לבדיקת הצרכים.
יחד עם מועצה מקומית כפר תבור זכינו בקול קורא משמעותי של המשרד להגנת הסביבה, להפעלת תוכנית חינוכית קהילתית חדשה בתחום משבר האקלים, שתתחבר לתוכנית שומרי הנחל של היישוב.
רגע של ביחד נרשם בהשתלמות שהתקיימה אצלנו לקורס "תו תקן" למדריכי טיולים ורשויות הניקוז, בנושא "הופכים תוכן לחוויה", בהדרכת נורית אורבך

26.10.23

אתכם ואתכן – חזקים ביחד
תמונת מצב: בשבוע החולף המשכנו לחזק את העורף והשותפויות במרחב, מתוך תחושת שליחות ובכל האמצעים שעומדים לרשותנו ויותר מכך. צוות הרשות, הקבלנים, היועצים ואנשי המקצוע מגוייסים כולם לסייע בעורף וחלקם נמצאים בחזית הלחימה

בשלושת בתי הספר היסודיים בדבוריה ובחטיבת הביניים באיכסאל, שחזרו לשגרת לימודים, התחלנו להפעיל את תוכנית שומרי הנחל.

ראשי הרשויות המקומיות ומנכ"ל הרשות, איל קנץ, רתמו כוחות משותפים לביצוע משימות ומענה על צרכים שעולים מהשטח.

רגע של נחת: יחד עם כפר תבור זכינו בתקציב המשרד להגנת הסביבה לקידום חינוך בנושא משבר האקלים במערכת החינוך ובקהילה

שגרת חירום: נמשכות עבודות פיתוח במרחבים ועבודות לשימור קרקע בקיבוץ עין חרוד מאוחד ובמולדת

פרוייקט פינוי מפגעי פסולת יצא לדרך: בימים האחרונים מיינו, פינינו ומחזרנו מפגעים סביבתיים בהיקף של 5 קוב בשטחים הפתוחים, לאחר מיפוי מפורט. הצוות מתעד כל נקודה על גבי מערכת gis בכדי שנוכל ללמוד על השפעת הניקיון ושמירתו בעתיד. הפרויקט נמשך לעוד אתרים

התקיימה ישיבת מליאת רשות ניקוז בזום, בהובלת יו"ר הרשות וראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין, שחתם במילים הכי חשובות של השבוע:

"מתפללים לשובם הביתה בשלום של החיילים, הפצועים, כוחות הביטחון, החטופים – וכל אלו שעושים בימים אלו מכל ליבם ונפשם בצו השעה, לסייע להשבת הביטחון והשלום. רק ביחד".

20.10.23

רגעים של מעט נחמה מהשבוע החולף
לימור מצוות ההדרכה שלנו יצאה לדרום לאפות פיצות טריות לחיילים, והתרגשה לפגוש במקרה לגמרי את מנהל אגף השטח והפרויקטים שלנו, גלבוע קמינסקי, שנמצא בחזית בימים אלו. שולחים חיבוק גדול לגלבוע ולמשפחה שבבית.

במרחב שלנו יצא מנכ"ל הרשות, איל קנץ, לסיורים ברשויות המקומיות ובשטח, שם הוא פגש בין היתר את ראש מועצת דבוריה, לשיחת עבודה על פעולות ההגנה על היישוב מפני הצפות בחורף. עוד היתה שם שיחת ידידות, להבעת תמיכה וחיזוק של העורף והיישוב.

שירי פירדמן מנהלת חינוך ושותפויות והמדריכים והמדריכות, חיזקו והתחזקו בשיחת זום, ויצאו עם יוזמות חדשות. ובינתיים, זיו כרמל, מדריך שביל עמק המעיינות לקח יוזמה משלו ביחד עם המועצה והשותפים לשביל – והוציא את ילדי כפר רופין לפעילות הפוגה בחורשת מאוריציוס

מאוחדים בעורף ובחזית – רק ביחד!

16.10.23

רשות הניקוז עם הסביבה והקהילות – שומרים על עורף חזק ותפקודי
מנהלי הרשות, הקבלנים וצוותי המקצוע שלנו ממשיכים לעבוד ולתת מענה לעבודות חיוניות, לצד המשך פיתוח וטיפוח השטחים וסביבת הנחלים.

בין היתר בימים אלו אנו מבצעים פתיחת ערוצי נחלים למניעת הצפות בחורף, מקיימים ישיבות עם הרשויות ונמצאים בעיצומן של עבודות פיתוח באגני התבור והחרוד.

מבקשים לחזק את קהילות המרחב שלנו, יהודים, ערבים, צ'רקסים, כפרים, קיבוצים, מושבים וערים, על שמירת חוסן ואחדות – ונערכים לימים יפים יותר, שבהם נחזור כולנו ביחד לפעילויות חינוכיות וקהילתיות משותפות בנחלים.

האובדן, הדאגה והכאב מלווים אותנו יחד עם כל תושבי ישראל. מחובתנו וזכותנו כעת להיות חזקים בעורף.

שולחים תפילה לשלומם של הלוחמים והאזרחים שבחזית המלחמה וחיבוק גדול לגלבוע קמינסקי, מנהל הפרויקטים והשטח שלנו, שנמצא במילואים