תערוכה על פחים בפארק המעיינות


קרדיט: בעלי חיים – טוביה קורץ לרט"ג, איורים ועיצוב תערוכה: אפרת גולדברג ואילה לינב.

לראשונה: תערוכת איורים תוצג בפארק המעיינות על גבי פחי האשפה ושולחנות הפיקניק

במהלך חוה"מ פסח תוצג בפארק המעיינות תערוכת איורים על פחי האשפה ושולחנות הפיקניק הפזורים בפארק. התערוכה היא חלק מתכנית הסברה שמובילים השותפים בתפעול הפארק -המועצה האזורית עמק המעיינות, רשות הטבע והגנים, רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי וקרן קימת לישראל- למען בעלי החיים והמטיילים הרבים הצפויים להגיע לאיזור לאורך כל ימות החג.

איוריו של טוביה קורץ לרשות הטבע והגנים של בעלי החיים החיים בסביבת הפארק קיבלו חיזוק של המאיירת אפרת גולדנברג והמעצבת אילה לינב אשר יצרו סיפורים קטנים מנקודת מבטם של בעלי החיים, אודות ההתמודדות שלהם עם האשפה המתפזרת בסביבת המחיה שלהם. האיורים והסיפורים יוצגו על פחי האשפה הפזורים בכל רחבי הפארק.

בנוסף לתערוכה יפגשו המטיילים במדריכות ומדריכים אשר יזכירו את חשיבות שמירת הניקיון והאחריות האישית של כל אחד ואחת מהמטיילים להשארת את השטח נקי, ולראשונה יתקיים גם סקר לבחינת האפקטיביות של פעולות ואמצעי ההסברה בפארק על התפיסה וההתנהגות של המבקרים במקום.

פארק המעיינות הוא שטח פתוח שנחל הקיבוצים זורם בו יחד עם עוד שלושה מעיינות פופולאריים במיוחד: עין שוקק, עין מודע, ועין מגדל. המטיילים הרבים שבים ומבקרים בפארק לאורך כל ימות השנה ובעיקר בחופשות החגים, באביב ובקיץ. יחד עם מספר המבקרים הגדל מדי שנה אפשר לראות עלייה גדולה בכמות האשפה הנאספת בפארק, יחד עם שאריות מזון רבות שמשאירים המטיילים שמגיעים לפיקניק קצר או לשהות ארוכה יותר בפארק. שאריות המזון והאשפה מפוזרים בשטח על ידי בעלי החיים המחפשים מזון קל וזמין, דבר המהווה עבורם סכנה בריאותית חמורה ויצירת תלות במזון לא מותאם להם. כמו כן הרוחות העזות בשעות אחר הצהריים מפזרות אריזות מזון, ניילון ונייר לכל עבר, והדבר מייצר תחושת חוסר נעימות עבור מטיילים בפארק, וסכנה לבעלי החיים הרבים החיים בשטח.

כבר בתחילת השנה התארגנו הגופים המנהלים את הפארק למהלך רחב וארוך טווח של פעילות הסברה להעלאת המודעות של שמירת הניקיון והסביבה בכל שטח הפארק, תוך האנשתם של בעלי החיים והשימוש בהם כמובילי השיח החדש, והם מקווים כי לאורך זמן יניבו המאמצים תוצאות וישפיעו על ניקיון הפארק בפרט ועל האתרים והשטחים הפתוחים בכלל.