סמינר "חיים משותפים" בבתי הספר ביזרעאל ובכפר מסר

סדרת מפגשים בין תלמידי בית הספר "אופקים" ממרחביה עם תלמידי בית הספר היסודי בכפר סולם ותלמידי בית ספר "אלאמל" בכפר מסר

במהלך השנה וחצי האחרונות, תלמידי בית הספר היסודי "אופקים" ממרחביה נפגשים במסגרת תוכנית "חיים משותפים לאורך הנחל" עם תלמידי בית הספר היסודי בכפר סולם ותלמידי בית ספר "אלאמל" בכפר מסר. התוכנית היא פרי שיתוף פעולה בין מוזיאון עין דור ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ובמסגרתה מתקיימים מפגשים במוזיאון עין דור ובנחל תבור הסמוך.

בשבוע החולף התקיים אחד מימי השיא של הסמינר, כשתלמידי שכבת ו' מבית הספר 'אופקים' התארחו בבתי הספר בסולם ובכפר מסר.

האירוח היה לבבי, רחב לב ונעים. התלמידים שיתפו פעולה, שיחקו, שמחו, ובעיקר – הרגישו עד כמה היחסים הדדיים וחמים והביקור נעים, מזמין ומרגיש טבעי לפעול יחד עם עמיתיהם מבתי הספר השכנים.

אבנר גרוסר מנהל בית הספר היסודי 'אופקים' מרחביה, אמר: "אני מודה על ההזדמנות שניתנה לנו לייצר לתלמידים ומשם לקהילות שלנו דוגמא לקבלה, סובלנות ושכנות טובה וכולי תקווה שמכאן השותפות רק תלך ותצמח. אני רוצה להודות לאבתיהאל זועבי מנהלת בית הספר בסולם, וחסן זועבי מנהל בית הספר אלאמל בכפר מסר על השותפות, האירוח ושיתוף הפעולה – וכמובן לצוות המורות והמורים המסורים בשלושת בתי הספר שנרתמו בשמחה ומובילים את המפגשים. תודה גדולה גם לארנה אשרם מנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים במועצה על הליווי והביקורים בסמינר ולמחלקת תחבורה על הגמישות וההירתמות להסעת התלמידים. אנו מתרגשים ומתכוננים לאירוח של שכנינו עוד שבועיים בבית הספר שלנו."

אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "אני גאה שחזון המועצה בנושא החיים המשותפים מתממש כבר בגיל צעיר והחיבורים בין הילדות והילדים נעשים באופן טבעי ומתבקש. פעילות זו, בנוסף לפעילויות רבות אותן יוזמת ומוציאה לפועל המועצה בנושא, מחדדת ומעמיקה את היחסים והקשר ההדדי, רק כך נוכל לייצר מציאות אמיתית של חיים משותפים."