תלמידי בתי הספר מרומי שדה ונין מאמצים את נחל תבור

תלמידי מרומי שדה ונין
תוכנית חדשה של "שומרי הנחל", מפגישה בין ילדי עמק יזרעאל לילדי בוסתאן אל מרג', למטרה משותפת: אימוץ מקטע בנחל תבור, שאותו הם יפעלו לטפח

רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי והמועצות האזורית עמק יזרעאל ובוסתאן אל מרג', מקיימות לראשונה תוכנית משותפת לאימוץ נחל תבור על ידי התלמידים. ראש המועצה האזורית בוסתאן אלמרג, עבד אלכרים זועבי, אמר כי: "אני מברך על קיום הפרוייקט, אנו מייחסים חשיבות רבה ליוזמות מעין אלה שמנחילות את ערכי השייכות למקום והשכנות בקרב ילדינו, נמשיך לטפח מיזמים משותפים עם עמק יזרעאל ורשות הניקוז ירדן דרומי".
הפעילות מתקיימת במסגרת תוכנית "שומרי הנחל", בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, אשר מתמקדת בלמידה ועשייה חינוכית בסביבת הנחל. "הפעילות תורמות ליצירת מרחב חווייתי ונגיש, המזמין פעילות לימודית מגוונת ופעילות פנאי ומגדילה את תחושת השייכות של התלמידים למקום והמחוייבות לטפח את הטבע וערכיו", מסבירה שירי פירדמן, מנהלת מחלקת חינוך, קהל וקהילה ברשות הניקוז.
לאחרונה קיימו ילדי בי"ס נין, בהנהלתה של גדיר אבו רומחין ובריכוז המחנכות, פעילות חווייתית בביה"ס ברוח הנחלים, בהדרכת סוקיינה חטיב, מדריכת רשות הניקוז. השבוע הם יצאו לראשונה לסיור בנחל תבור, ממחצבת דבוריה אל השראר, הכירו את החי והצומח שבו, האתגרים לאורכו, לרבות הלכלוך שנגרם לנחל על ידי מטיילים, והחלו לתכנן איך הם היו רוצים להשפיע ולתרום לסביבה.
גדיר אבו רומחין, מנהלת בית הספר נין, אמרה כי: "הפרויקט מתקיים זו השנה השנייה עבור כיתות ד', כאשר המטרה היא שהתלמידים יפתחו ערכים לקיימות ואהבה לסביבה, וייצרו תחושת שייכות. הפרויקט מקדם את תוכנית הלימודים של בית הספר בתחום המדעים דרך למידה חוץ כיתת ולמידה מחוברת מקום. כמו כן, הפרויקט מקדם ערכים חינוכיים ודו קיום, מעצם הפעילות המשותפת עם בית הספר מרומי שדה, כאשר שני הצוותים עובדים בשיתוף פעולה וביחד עם רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ומתוכנן גם יום שיא בשילוב ההורים".
פעילות מקבילה נערכה עם תלמידי כיתות ד' מבי"ס מרומי שדה, בהנהלתה של אלה פלק ומדריכות רשות הניקוז, תמר שובל וענת חזן. בהמשך ייפגשו תלמידי נין ומרומי שדה לסיורים משותפים בנחל.
South Jordan Drainage and Streams Authority