ילדי כפר כמא הגיעו היום לראשונה לפארק השעשועים החדש, לאחר שהיו שותפים לתכנונו והקמתו

טקס חנוכת פארק קקל כפר כמא1
ראש המועצה, זכריה נאפסו, נפגש היום עם ילדי בית הספר בפארק גני קק"ל החדש, אשר הם היו שותפים לתהליך תכנונו לפני כשלוש שנים

בטקס מרגש שהתקיים היום בפארק גני קק"ל, הממוקם מעל המתנ"ס ביישוב, זכו לראשונה ילדי כפר כמא אשר היו שותפים לתכנונו לטפס על המתקנים החדשים. הפארק הוקם במימון קק"ל, בהובלת המועצה המקומית כפר כמא ובביצוע רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי. במסגרת העבודות בוצעו שבילים, פינות ישיבה, ספסלים ומתקני משחק לכל הגילאים.

ראש המועצה זכריה נאפסו, אמר כי: "המקום הזה הוא אדמה עם היסטוריה ארוכת שנים עבור הקהילה וגם מבחינה תכנונית, מזה כ- 30 שנה תוכנן להקים כאן פארק, עד שהגענו לרגע המשמח הזה היום. הפרויקט קם כתוצאה משיתופי פעולה עם הרבה מאוד גופים ואנשים, בראשם קק"ל, ואני מודה לקק"ל בשמי ובשם הקהילה הצ'רקסית. אני מודה לרשות הניקוז שלקחה על עצמה את הביצוע ועשתה את העבודה מכל הלב. נמצאים איתנו תלמידי בי"ס תינאל, שהיו שותפים לתהליך כשהם היום בכיתה ו' והיום הם בחטיבת ביניים, שותפים ורואים את התוצר שהם חלמו והיו חלק מתכנונו. יש לנו עוד עבודות אחרונות להשלים לפני פתיחת הפארק באופן רשמי – והן יושלמו בשבועות הקרובים".

חנוכת פארק קקל

יש לציין כי מדובר בילדי תוכנית שומרי הנחל תשע"ט מבית הספר היסודי תינאל, בניהולה של רנדה חתוקאי, אשר בהובלת מנהלת בית הספר ובהדרכת חוה אליהו-יבין, עברו סדנת תכנון עם מתכננות הפארק, אורה ברמן ויסמין איתמרי, במסגרתה חלמו והציעו רעיונות לתכנון הפארק. במסגרת חנוכת הפארק טיילו התלמידים בנחל קמה הסמוך והוענקה להם תעודת הוקרה. נציגי התלמידים אמרו כי: "לפני כמה שנים הזמינו אותנו לחלום על פארק חדש, ונכנסו לפרויקט שלא ידענו מה עתידו. נתנו לנו מפות, שיתפו אותנו בתכנון ואנחנו הבענו את החלומות היצירתיים שלנו איך אנחנו רוצים שהוא יראה. בהתחלה התלהבנו אבל לא היינו בטוחים שזה באמת יקרה ואפילו אבדה לנו התקווה בדרך אבל אז קיבלנו את ההזמנה לטקס והתרגשנו מאוד. הגשמתם לנו את החלום, לא שכחתם אותנו ועבורנו זו חוויה שלא תשכח".
את הטקס הנחתה מנהלת המתנ"ס, לנה תחאוכו והוא התקיים במעמד ראש המועצה זכריה נאפסו, מנהל מרחב צפון של קק"ל, ד"ר עומרי בונה, יו"ר רשות הניקוז וראש מועצה אזורית עמק המעיינות, יורם קרין, מנכ"ל רשות הניקוז עובד יבין, נציגי בתי הספר, המועצה והתלמידים.

ד"ר עומרי בונה ציין כי: "שפרסמנו קול קורא להקמת גן קק"ל לפני 3 שנים, ראינו את כל הרשויות שניגשו אבל זה היה על הנייר. רק כשאנחנו מגיעים לכאן ורואים את התרומה הממשית לקהילה, אני יכול להגיד שזכינו להיות שותפים לפיתוח הגן הזה. כפר כמא נמצאת במקום מדהים וכיף להיות שותפים ביצירה, אני מברך על שיתופי הפעולה עם המועצה ורשות הניקוז ונחשוב ביחד כיצד אפשר להמשיך לפתח את האזור".

עובד יבין, מנכ"ל רשות הניקוז, הודה לכל השותפים, וציין כי: "השותפות עם כפר כמא היא משהו מיוחד עבורנו ויש בדרך לא מעט אתגרים במרחב אבל בשיתופי פעולה הצלחנו ביחד ליצור דבר הוא אף גדול יותר מהפארק – יצרנו מערכת חיים שלמה שבמרכזה כפר כמא ורשויות וחיבורים נוספים במרחב שמתגבשים כתוצאה מכך".