תלמידי כיתות ט' מהרב תחומי עמק חרוד יצאו לפעילויות חווייתיות בנחל חרוד המשוקם


לרגל ט"ו בשבט, ערכו בית הספר ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, פעילות משותפת להכרת הנחל וחשיבות שימורו, ולמדו על האתגרים שעומדים בפני ניהול משק המים והגנה על המרחבים הפתוחים

תלמידי כיתות ט' מהרב תחומי עמק חרוד יצאו לפעילות בנחל חרוד, לרגל ט"ו בשבט, שם הם השתתפו בפעילות חווייתית והדרכה על ידי מדריכי רשות ניקוז ירדן דרומי, בית הספר ותלמידי כיתות י'. התלמידים התחלקו לשתי קבוצות, האחת התחילה את המסלול בחורשת גדעון והשנייה, בחניון מול גלבוע וצעדו זה לכיוון זה.

בפעילות שהתקיימה בחורשת גדעון, ניתן דגש לשיקום האקולוגי שעברה החורשה והחזרת המים לנחל, עד המפגש עם האפיק המרכזי של נחל חרוד. התלמידים נהנו מהסברים על הנחל, ההיסטוריה, הגיאוגרפיה ועוד, כאשר בתחנות פעילות לאורך המסלול הם פגשו את תלמידי כיתות י', שהדריכו אותם.
בנקודות עצירה לאורך המסלול עברו התלמידים פעילויות להכרות הנחל באמצעות משחקים, חידונים והפעלות ואף קיבלו הסבר על שולחן פסיפס שהכינו תלמידי שכבת ד' של עמק חרוד, בעמדת תצפית לעמק, להר וליישובים. בחניון מול גלבוע, עברו התלמידים הדרכה על השיקום הפיזי של הנחל, פתיחת החתך והגברת המורכבות המבנית לעידוד מינים מקומיים ובעלי חיים, תוספת חמצן למים ושיקום אקולוגי.

מרשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, אשר ביצעה את עבודות שיקום הנחל ומקדמת את פעילויות ההסברה החינוכיות לשימורו, נמסר כי: "שיתופי הפעולה עם בית הספר, המועצה האזורית הגלבוע, קק"ל ורט"ג, מאפשרים לנו לחבר את הקהילה לנחל ולרתום את התלמידים להיות שגרירים לשימורו. כמו כן, התלמידים למדו, באמצעות ערכות הדרכה חווייתיות של הרשות, על שימושים שונים למים וכיצד אנו מנתבים אותם כך שיגיעו ליעדם. באחת התחנות, התלמידים הרכיבו פאזל עם תשובות לשאלות בנושאים שנלמדו, והשתתפו במרוץ שליחים להצבת האתרים שמפתחת רשות ניקוז על מיקומם במפת ענק שנפרסה על האדמה. בין האתרים, הם מיקמו על המפה את אגן ההיקוות של הירדן הדרומי, הנחלים המרכזיים, פינות חמד ועוד".

אשרת אדרי, רכזת חברתית של שכבת ט', אמרה בסיום הפעילות: "תודה ענקית לכולם. היה יום מקסים ומשמעותי בנופי החיים שלנו – בו חיברתם את הילדים זה לזה ואל הטבע סביבם עם נושאים מהותיים. נתתם להם היום מתנה של יחד נהדר, טבע יפהפה ושלווה גדולה להתבונן באדם בחי בצומח ובנוף האנושי והטבעי. ההדרכה האיכותית, הפעילויות המושקעות השרו על כולם אוירה טובה וליכדו את הילדים. זכינו במלוא מובן המילה. מעריכים מאד את ההשקעה העצומה התכנון והעשייה החינוכית המשותפת של כולם".

תלמידי הרב תחומי נוטעים בעמק חרוד