תלמידי בתי הספר מרומי שדה ונין מאמצים את נחל תבור


תוכנית חדשה של "שומרי הנחל", מפגישה בין ילדי עמק יזרעאל לילדי בוסתאן אל מרג', למטרה משותפת: אימוץ מקטע בנחל תבור, שאותו הם יפעלו לטפח
רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי והמועצות האזורית עמק יזרעאל ובוסתאן אל מרג', יקיימו לראשונה תוכנית משותפת לאימוץ נחל תבור על ידי התלמידים. הפעילות מתקיימת במסגרת תוכנית "שומרי הנחל", בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, אשר מתמקדת בלמידה ועשייה חינוכית בסביבת הנחל. "הפעילות תורמות ליצירת מרחב חווייתי ונגיש, המזמין פעילות לימודית מגוונת ופעילות פנאי ומגדילה את תחושת השייכות של התלמידים למקום והמחוייבות לטפח את הטבע וערכיו", מסבירה שירי פירדמן, מנהלת מחלקת חינוך, קהל וקהילה ברשות הניקוז.
האירוע הראשון לשנת הלימודים התקיים השבוע (3.11), כאשר ראשונים יצאו לשטח תלמידי כיתות ד' מבי"ס מרומי שדה, בהנהלתה של אלה פלק ובריכוזן של מחנכות השכבה, במסגרתה צעדו התלמידים ממחצבת דבוריה אל השראר. "התלמידים יצאו להכיר את הנחל, החי והצומח שבו, האתגרים לאורכו, לרבות הלכלוך שנגרם לנחל על ידי מטיילים, ולתכנן איך ובמה הם היו רוצים להשפיע ולתרום לסביבה", אמרו תמר שובל וענת חזן, מדריכות רשות הניקוז, "הילדים חזרו עמוסי שקיות אשפה שאספו בדרך ועם שלל חוויות".
במקביל קיימו ילדי בי"ס נין, בהנהלתה של גדיר אבו רומחין ובריכוז המחנכות, פעילות חווייתית בביה"ס ברוח הנחלים בהדרכת סוקיינה חטיב, מדריכת רשות הניקוז.
לילה אלעד, רכזת חינוך סביבתי באגף הסביבה במועצה האזורית עמק יזרעאל, מסבירה כי המועצה פועלת לחבר בין התלמידים לערכי הטבע וכן, לייצור הכרות עם תלמידי נין השכנים: "אנו רואים חשיבות מאוד גדולה גם בכך שילדים יצאו לטבע וישהו בטבע וגם בכך שהם יכירו את הסביבה הקרובה שלהם ויפתחו תחושת שייכות, אחריות ותחושה שזה הבית שלהם ועליהם לשמור עליו.
"האירוע שהתקיים השבוע, הוא חלק מפרויקט משותף שבו מרומי שדה ונין מאמצים ביחד את אותו מקטע נחל וזה ערך מוסף מבחינתנו – הם מכירים גם את הסביבה וגם את השכנים ופועלים יחד למען מטרה משותפת לשמירה על הנחל והטבע".
מרומי שדה
בהמשך יתקיימו מפגשים נוספים המשותפים לשני בתי הספר, מרומי שדה ונין.