יצא לביצוע פרויקט פארק נחל תבור בסמוך לשכונת מאליבו

נוף הגליל

עיריית נוף הגליל, בשיתוף רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי וקרן השטחים הפתוחים, יצאה לביצוע פיתוח ושיקום הפארק, במסגרתו יוסדרו בנחל מופע טבעי, שבילי הליכה, חציית נחל ופינות ישיבה

עיריית נוף הגליל מדווחת על יציאה לביצוע תוכנית ענק לפיתוח ושיקום השטחים הפתוחים, בשיתוף רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי וקרן השטחים הפתוחים (רמ"י- רשות מקרקעי ישראל), במסגרת תוכנית פארק תבור.
מדובר בתוכנית המשתרעת על פני 330 דונם וכוללת את שיקום נחל תבור, היוצא משכונת מאליבו (רחוב הורדים) – שכונה אשר נמצאת בסמיכות ליער צ'רצ'יל, שעלה באש בשריפה בחודש אוקטובר השנה. בעירייה מציינים כי: "כל תושביה פונו מבתיהם בשעת השריפה. בשל הפינוי המוקדם איש לא נפגע אבל נגרם נזק כבד לרכוש ולחורשה הסמוכה".
במסגרת התוכנית יוסדר בנחל מופע טבעי ומקום לבילוי וטיולים בשעות הפנאי, בדגש על יצירת חיבור בין התושבים לפארק ותחושת מחוייבת לטיפוחו ושמירה על אוצרות הטבע של נוף הגליל. הפרויקט כולל הסדרת שבילי הליכה, חציית נחל ופינות ישיבה. עלות ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ -1.5 מיליון שקל.
בתוך כך, העירייה מקדמת את תוכנית פארק אירוס נצרתי (הר יונה). מדובר על תכנון שטח פתוח בלב העיר, אשר נמצאו בו פרטי אירוס נצרתי. הפרויקט אושר ליציאה לביצוע תכנון בהשקעה של 200 אלף שקל.
ראש העיר, רונן פלוט: "שיקום נזקי השריפה יוצא לביצוע מידי על מנת להספיק כמה שיותר להכשיר תשתיות לפני החורף ולאפשר לגשם לעשות את העבודה יחד עם הטרקטורים והכלים הכבדים בשטח".
מנכ"ל רשות הניקוז, עובד יבין: "אנחנו גאים להיות כאן עם ראש העיר שמוביל את העשייה בשטח, כחלק משיקום הפארק והתפיסה לשילוב וריבוי תועלות, לרבות שירות לסביבה, לקהילה ולהתחדשות השטחים הפתוחים".