בצל מגבלות הקורונה: עיריית בית שאן קיימה מפגש תושבים לפיתוח טיילת נוף גלעד

טיילת נוף גלעד

על אף שהקורונה מביאה עמה מגבלות רבות, היא גם הבהירה לכולם עד כמה השטחים הפתוחים נחוצים לאיכות החיים: בצל ההנחיות החדשות, קיימו עיריית בית שאן ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי מפגש תושבים לחשיפת פרויקט ייחודי לשיקום טיילת נוף גלעד

למרות ועל אף משבר הקורונה, עיריית בית שאן ממשיכה לקדם פרויקטים לפיתוח השטחים הפתוחים ומשאבי הטבע של העיר: השבוע קיימה העירייה, בהובלת ראש העיר, ז'קי לוי ומ"מ ראש העיר, חזי חרוב, מפגש תושבים ראשון מסוגו בשטח טיילת נוף גלעד. את המפגש הוביל חזי חרוב, בשיתוף עם יפה כהן – חברת מועצת העיר, שירי פירדמן – מנהלת קהילה וחינוך ברשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, איציק רחמים – מדריך רשות הניקוז ומוביל הפרויקט מטעמה, חנה כרמי- אדריכלית הנוף, אליה אמסלם- תוכנית זהות יהודית במתנ"ס ובהשתתפות תושבי רחוב דקל.

"עיריית בית שאן שוקדת בימים אלו על הכנת תוכנית לשיקום ופיתוח סביבתי של טיילת נוף הגלעד, במטרה לשפר את איכות החיים, להפוך את טיילת נוף הגלעד לפנינת נוף מטופחת ולעודד פעילות חברתית סביבתית בת קיימא", אמר חזי חרוב, מ"מ ראש העיר, "הטיילת הנה בעלת ערך רב לכולנו. נשקפים ממנה נופים קסומים של עמק בית שאן, נהר הירדן והרי הגלעד והיא מבטאת קשר היסטורי, שייכות וזיקה לשכונה ולעיר. זהו נדבך נוסף וחשוב בתוכנית התיירות שראש העיר מקדם, המפתחת גם את השטחים הפתוחים סביב לעיר כפי שכבר בוצע לאורך נחל חרוד".

הטיילת, שהוקמה לפני עשרות שנים, תוכל בזכות תהליך השיקום להפוך לנקייה ומטופחת לאורך זמן, אולם לכולם היה ברור כי לצורך הצלחת הפרויקט נדרשת התגייסות, רצון ושיתוף פעולה מלא של התושבים, כשותפים בתכנון הטיילת וכקהילה מובילה ומעורבת בטיפוח הטיילת החייאתה לאורך זמן. במהלך המפגש העלו התושבים שאלות, קיבלו מידע אודות תוכניות הפיתוח והביעו את חלומותיהם לעתיד הטיילת ותרומתה לשכונה ולעיר.

מטעם העירייה ילווה את הפרויקט חגי סידו, רכז מעסיקים, ההון האנושי במתנ"ס בית שאן, מטעם רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי יוביל את התוכנית איציק רחמים וחנה כרמי- אדריכלית הנוף, לצד אנשי המקצוע בתחומי התכנון והביצוע של רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי.
בהמשך למפגש תבנה רשות הניקוז את תוכנית השיקום והיא תועבר לאישור העירייה לקראת יציאה לביצוע.

עובד יבין, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, אמר כי: "עיריית בית שאן מגבירה את פעילותה בשטחים הפתוחים, מתוך הבנה שמדובר בצורך חיוני הן לתושבים והן לשמירה על אוצרות הטבע, ואנו שמחים להיות שותפים בתכנון ובהוצאה לפועל של פרויקטים חדשים, בעלי ערך קהילתי וסביבתי".